12 Şubat 2012

KAĞIT ÇİCEK BUKETİ

Kağıttan bir şeyler yapmayı çok seviyorum. İkea’dan  küçük iki vazo almıştım. Bir de uzun zamandır istediğim tissue kağıtlarını (pelur kağıdı gibi ama dokusu daha parlak ve çok güzel renkleri var-peçete kağıdı mı desek acaba) alınca  heveslendim.
Ankara’da Gilika’ dan aldım.  İnternetten de alabiliyorsunuz.  Vazoyu çiçeklerle doldurmak istedim. Her çiçekte değişik teknikler denedim. İşte sonuç.  

Fotoğrafı çekerken çok güzel bir kar vardı. Ben de güzel  bir dekor olacağını düşündüm.


Çicekler tamamlandığında böyle görünüyor.
  

Çin malı, plastik, kumaş ve köpük çiçeklere farklı bir alternatif oldu. Renkleri de çok canlı. Sevgililer Günü yaklaşıyor. Kimilerimiz, bu tür günlerin tüketim körükleyen, gereksiz günler olduğunu söylüyor. Sevgi tek günle ifade edilmez diyor.  Kimilerimiz, bunların gerekli, hayata renk katan aktiviteler olduğunu, ekonomiyi canlandırdığını düşünüyor. Basit şekli ile bir şeyler alınıp satılacak ki; hayat devam etsin diyorlar.  Bilemiyorum ekonomistler bu konuya ne der. Yoksa; alınıp satılmadan da hayat devam edilebilir mi?  Nasıl düşünüyor olursanız olun; bir gün birisine bir çiçek vermeniz gerekirse diye; ben burada bir tanesinin nasıl yapıldığını anlatmaya çalışacağım. Belki işinize yarar bir bilgi olur. Gerçi internet çağında her şeyin o kadar hızlı üretilip tüketildiği bir zamanda bu bilgi belki pek çoğunuz için zaten biliniyordur;  ama ne demişler ‘Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır'. Bu da benim yoğurt yiyişim.....



GEREKENLER
*Kırmızı  ve yeşil tissue kağıdı
*Tel
*Çift taraflı bant
*Yapıştırıcı
*Sabır
*El becerisi
Son iki madde aslında tüm elişi aktiviteleri için değişmez ikili.
Bu çiçeği internette gördüğüm pompom yapımı tarifinden esinlenerek  uydurdum. Bu yöntemi kullanarak, değişik renklerde tissue kağıdından pompom süsler de yapabiliyorsunuz.
Kendi işimle ilgili akademik çalışma yaptığım için, alışkanlık gereği,  herhangi bir fikri kullanırken mutlaka kaynak belirmek istiyorum. Ancak bu pompom olayı birçok yerde geçtiği için kim bulmuş bilemiyorum. Neyse çiçek yaparken ben zaten bu yöntemden esinlendim.  Böyle çiçek yapan var mı onu görmedim.  Ben nasıl yaptığımı size anlatmaya çalışayım. Malzemeleri aşağıda görüyorsunuz.

Öncelikle kırmızı kağıttan 10x 15 cm ebadında 8 adet dikdörtgen parça kesiyoruz. Bunları üst üste koyarak , çocukluğumuzda yaptığımız yelpazeler gibi yaklaşık 1,5 cm genişlikte öne ve arkaya doğru katlıyoruz. Ortasına çiçeğin sapı olacak tel bağlayıp, ikiye katlıyor uçlarınıda taç yaprağı gibi yuvarlak kesiyoruz.





Şaşkın bu çicekle oynamak istiyor.



İki yandaki akordeonunun katlarını tek tek açarak şekil veriyoruz.


Yuvarlak formda, yeşil kağıttan birkaç kat koyarak ortası delik alt yapraklarını yapıyoruz. Bant ile gövdeye yapıştırıp, gövde telini de yeşil kağıt ile kaplıyoruz.


Gülün alt yaprakları



Güzel görünmesi için yaprakların katlarını kaydırıyoruz

Ortadaki delikten tele geçiriyoruz.


Gövde deki teli de  yeşil kağıt ile sararak çiçeğimizi tamamlıyoruz.


Vazo şimdi kızımın çalışma masasında yerini aldı.

Sevgiyle kalın....





6 yorum:

  1. eline sağllkizenoş ta size yapar. çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Şaşkın yatağından ayrılmış. Güzel bişeyler olduğunu hissetmiş olmalı.

    YanıtlaSil
  3. IKEA'dan bu vazoları aldığında, yine eve döküntü aldık dedim ama hakikaten çok güzel oldu...

    YanıtlaSil
  4. Çok beğendim,emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bloguma hoşgeldiz:)

      Sil