16 Şubat 2012

GÜZELLİK


Yine kağıt çiçekler… Herhalde;  mimarlıktaki inşaat, yalıtım malzemeleri konusundaki uzmanlığım, elişinde kağıt çiçekler olarak kendini gösterecek. Yapması çok eğlenceli ve sonuçları da çok güzel oluyor diye düşünüyorum. ‘Diye düşünüyorum’ dedim; çünkü GÜZELLİK kavramı göreceli. Kızımın, bugünlerde, Türkçe dersinde öğrendiği öznel veya nesnel kavramlara, ilk akla gelen örneklerden biri. Öznel… Güzelliğin Altın Oran’ gibi bazı kuralları olduğu söylense de,  kimilerimiz için güzel olan; kimilerimiz için güzel olamıyor. Dün akşam günün yorgunluğuyla kanepede uyurken; bir anda uzun zamandır yapmayı istediğim kağıt çiçekleri yapmaya başlayınca; gece yarısını geçirmişim.
Parti süsleme amacıyla hazırlanan çiçeklerin vazoda, Bilge tarafından uyarlanan, yorumu. Bunlar da ikinci İKEA vazomun içerisinde yer aldı.. Birinci vazonun çiçeklerini daha önce anlatmıştım. Malzeme olarak karton (pempe olan), scrapbook kağıdı (kahverengi desenli ) , National Geographic Kids Dergi sayfası (mavi olan-deniz resimli sayfalar), üzeri yazılı olan ( 2004 yılına ait bir Milliyet Sanat Dergisi) .  Gövde için ızgarada kullanılan, ahşap çöp şişler kullandım. Elişi çalışmalarında eski dergi, kitap sayfalarını değerlendirmek  güzel fikir (bana göre). İnternette pek çok örneği var.    Modern tasarımlı bir aksesuar olmadı mı?


Çicek spaları bu vazoya göre uzun oldu.
Altın orana uygun değil gibi. Hesaplamadım ama görüntü öyle diyor:)




Dergi Sayfasından Çicek
Milliyet Sanat Dergisinden




Scrapbook Kağıdından çiçek


Verimli günler dileğiyle......

2 yorum:

  1. Bilge, geçen gece, günün yorgunluğuyla aşağıda kanepede uyuyordu, salonda şömine yanıyordu ama babamın sözünü anımsadım "Uyuyanın üstüne kar yağar" diyordu, bende Bilge'ye "üşüme yatağına yat" dedim, bana (ne güzel uyukluyordum yerimden ettin) yüz ifadesi ile bakarak yatmaya çıktığını düşünüyordum ama görüyorumki o anlarda sanatı gelmiş ve bu çiçekleri yapmış, benim evde döküntü olacak diye düşüdüğüm ikinci ve sonuncu IKEA vazosuda böylece değerlenmiş oldu, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  2. atılan birçok dergi ve kağıtlardan ne güzel eserler yapılabiliyormuş.elinize sağlık.çok güzel olmuş...selamlar...

    YanıtlaSil